Spreuk van de Maand

Spreuk van de Maand

dinsdag 28 februari 2012

12

Vandaag is een bijzondere dag!
Vandaag is het 12 jaar geleden dat ik voor het eerst moeder werd...
Een keuze waar ik nog geen dag spijt van gehad heb!
Gewoon t-w-a-a-l-f, zomaar...

Today is a special day!
Today it's 12 years ago I became a mother for the first time...
A choice I haven't regret for a day!
Really t-w-e-l-v-e, just like that...



En dus eten we taart!
Die hij zelf gemaakt heeft!!!

And so we eat cake!
He made himself!!!


Kijk dan, is dat trots of trots?
Ik ben in elk geval wel ontzettend trots op hem!
Door zijn dyslexie is zijn schoolleven één groot gevecht,
toch staat hij elke ochtend met plezier op,
geniet hij van school
en moppert hij niet eens echt als hij elke avond na het eten nog een half uur oefeningen moet maken...

Look at this, how proud can he be?
I'm very proud of him, no matter what!
His dyslexia makes his school-life a big battle,
still he gets up smiling every morning. 
he enjoys school
and he hardly protests for another half hour-session of homework after dinner...


Zijn kadootjes staan uitgestald op de piano.
Hij was met alles even blij, hij vroeg nl. geen kado's!
Een paar weken geleden kwam hij naar mij toe met de vraag of hij straks, 
als hij 12 is,
of hij dan 1x per week mag koken?
Dat we dan samen op zondag een lijstje maken
en dat hij dan boodschappen doet en kookt op maandag!
Eerst samen met mij natuurlijk maar als het goed gaat of hij het dan ook alleen mag doen?
Mijn hemel, dat is toch een kado voor mij, mijn jongen...
Dus nemen we hem vanavond mee naar de Wok van Pejo, zijn favoriete restaurant!
Van harte gefeliciteerd, Youp!!! :)

His gifts exhibited on the piano.
He was happy with every one, but he didn't ask any gifts! 
A couple weeks ago he came to me and asked if he later,
when he's 12,
if he can make dinner once a week?
If we could make a list together on Sunday
and he would be shopping and cooking on Monday!
At first together of course, but if he succeeds if he can do it alone then?
Oh my, that's a gift to me, my sweet boy...
And so we take him out for dinner tonight to the Wok van Pejo, his favorite place!
Happy birthday, Youp!!! :)