Spreuk van de Maand

Spreuk van de Maand

dinsdag 31 januari 2012

Wood Icing

Ik was op zoek naar informatie over Mixed Media Art
en struikelde over deze Yahoo-group:
De techniek van de maand januari had te maken met Wood Icing
maar omdat ik mee doe met de UIU-challenge kon ik niet 'even' een pot bestellen
en ging ik op zoek in Nico's schuur
waar ik dit potje vond:

I was searching the web for more info on Mixed Media Art
and stumbled upon this Yahoo-group:
The technique of Janary was workoing with Wood Icing
but since I took the pledge to UIU I couldn't order a jar
and I went on a hunt in Nico's workshop
where I found this jar:


met precies dezelfde kwaliteiten als de echte Wood Icing!
En begon ik met het pimpen van onze familie-kalender 
(zo'n saaie reclame kalender die Nico altijd van onderaannemers krijgt)
die op het prikbord in de keuken hangt.

with the exact same qualities as Wood Icing!
And I started pimping our family-planner
(an dull advertisement calender Nico receives at his work)
that hangs on the pinboard in our kitchen.


Het alfabet en het wolkje heb ik er mee gemaakt
maar wat vond ik het lastig...
Ik heb ze gekleurd met Pearl-Ex, wat ik ook nog ergens achter in de kast vond.
De rest van de achtergrond is met acrylverf gesponst.

I did the alphabet and the cloud with this stuff
but I thought it was pretty hard to work with...
I coloured them with Pearl-ex, what I also found in the back of my closet.
The rest is sponged with acrylic paints.
Met een van de leden, Pam heb ik de afspraak gemaakt om elke maand een kaartje met de geleerde techniek naar elkaar te sturen.
Dit is mijn kaartje geworden. 
Ik heb hem vrijdag al gepost dus ik kan er geen betere scan/foto meer van maken...
Ik ben benieuwd wat we deze maand gaan leren! :)

With one of the members, Pam I agreed to mail each other a card every month with the new technique.
This is my card.
I mailed it out last Friday so I can't make a better scan/photo...
Looking forward to what we're going to learn this month! :)