Spreuk van de Maand

Spreuk van de Maand

dinsdag 17 januari 2012

Bink, Hannah en Oscar

Vanmorgen vroeg bracht ik mijn schatjes naar de Dierendokter,
niet omdat ze ziek waren, hoor!
Ze hadden het voorjaar in hun kop!
Maar wisten eigenlijk niet zo goed wat ze daar mee aan moesten...
En maar janken en schreeuwen en zeuren
en als je ze maar even aait, gelijk die kont toedraaien.
Nou, vond ik niet zo fris eigenlijk...

Early this morning I took my sweeties to the Vet,
not because they were sick, don't worry!
They were rutting (well, the girls, not Oscar) 
and had no idea what to do with that!
I got insane of the screaming and whining 
and when you touch them, they turn their butt up...
Well, I didn't like that, at all...


En dus mochten ze even langs komen
en kon ik om half 2 even bellen hoe het met ze ging.
Goh, wat ben je dan blij als ze zeggen dat ze lekker met zijn drieën in een hokje liggen 
en goed wakker geworden zijn...
Zo'n dierenarts doet wel alsof het niks is,
maar het zijn wel onze vriendjes, hoor! 
Gelukkig heb ik een hele lieve dierenarts die het helemaal niet gek vind dat ik even bel...
Of dat in elk geval niet laat blijken! :)

And so I made the appointment and today is The Day.
I called at 1.30pm to ask how they were doing.
They were together in a cage and woke up okay...
Pfew, the vet pretends like it's nothing,
but they are our friends, you know!
I'm so glad to have such a sweet vet who doesn't mind me calling...
Or at least he doesn't show! :)

En nu zijn ze weer lekker veilig thuis.
Druk bezig met herstellen.
De meisjes hebben nog voor twee dagen pijnstillers meegekregen
en moeten vijf dagen binnen blijven
en dan over tien dagen mag ik de hechting verwijderen.

And now they are safely home again.
Busy with recovering.
The girls have painkillers for two days
have to stay inside for five days
and I can remove the stitch in ten days.


Oscar ligt op mijn schoot
zijn eigen vertrouwde plekje.
Hij krijgt een klein korstje en mag morgen weer naar buiten.
Niks geen gehannes met wondverzorging of pillen,
maar ja, hij is ook een man
dus misschien is dat maar goed ook! :)

Oscar is on my lap
his own safe place.
He is allowed to go outside tomorrow.
No hassle with meds or the wound,
but he's a man
so maybe that's for the better! :)