Spreuk van de Maand

Spreuk van de Maand

zondag 6 januari 2013

Yarn trip

Gister ging ik op wolreis
met de meisjes van Brei-café Hoorn.
Het eerste doel van onze reis was Trollenwol in Driebergen.

Yesterday I went on a Yarn trip
with a couple girls of Stitch 'n Bitch Hoorn.
Our first goal was Trollenwol in Driebergen


Ja, die gek daar met die gekleurde sjaal,
dat ben ik!
Trees en Anouk zijn incognito... :)

Yes, that waving lunatic with the heavy coloured shawl,
that's me!
Trees and Anouk are incognito... :)


 Ik kocht een enorme bol sokkenwol, die ik nog even in twee bollen op wil draaien zodat ik twee sokken tegelijk met de Magic Loop methode kan breien
en drie fantastische knopen.
Die riepen echt: San, koop ons!
Gebeurt jou dat ook wel eens?

I bought an enormous ball of sock yarn, I want to make two balls of it so I can knit up two socks at a time with the Magic Loop-method
and three fabulous buttons.
They really called to me: San, buy us!
Did such a thing ever happen to you too? 


Na een heerlijke lunch reden we door naar De Schapekop in Nieuwpoort
Daar hadden ze niet alleen wol maar ook een enorme hoek met quilt-stoffen!
Ik had al heel wat batiks in mijn voorraad voor mijn Leah Day Goddess-quilt maar kon er nog wel een paar bij gebruiken.
Die heb ik nu!

After a wonderful lunch we drove on to De Schapekop in Nieuwpoort.
They not only sell lots of yarns but also had a wall stashed with quilting fabrics!
I had quite some batiks in my stash but really could use a couple more for my Leah Day Goddess-quilt.
I have enough fabrics now!


Wat ik al had boven
en wat ik er bij kocht hier onder...

What I already had above,
what I bought under here...


En ook nog een nieuw blad voor mijn snijmes en een grote klos wit Gutermann garen...

And also a new blade for my rotary cutter and a huge spool of white Gutermann thread...

 
 Ik vond nog twee bollen sokkenwol in mijn voorraad en kon het niet laten om gister alvast te beginnen met een paar sokken op mijn nieuwe lange naald (2mm/120cm).
Ik volgde deze tutorial van HeidiBears en het werkt als een trein!
En heb jij nog iets leuks gedaan dit weekend?

I found two balls of sock yarn in my stash and had to cast on right away with my new extra long needle (2mm/120cm).
I followed this tutorial by HeidiBears, it's amazing how easy she made this!
And did you get to do anything exciting this weekend?