Spreuk van de Maand

Spreuk van de Maand

maandag 21 januari 2013

Blue Monday?


Vandaag is het Blue Monday...
Heb je er iets van gemerkt?
Het schijnt de meest depressieve dag van het jaar te zijn.
Nou, geen idee...
Wel eentje met een eind file, vlak voor school,
zo was ik een kwartier te vroeg
en toen ineens bijna te laat...
Door een beetje sneeuw, tsss...

Today is Blue Monday...
Noticed anything?
It's supposed to be the most depressing day of the year.
Well, I don't know...
It was one with a queue, right before school,
one moment I was 15 minutes early
next moment almost too late...
All because of a little snow, tsss...

Our house
 Vorige week kreeg ik te horen dat Cato heel erg slecht gescoord heeft voor haar Cito's...
Waar hebben we het over mensen?
Ze zit in groep 2...
School ziet dat heel anders, ze moet maar een extra jaar kleuteren, dat lost alles op.
En nu woensdag hebben ze een overleg met het zorgteam gepland.
Maar de logopediste zegt dat ze groep 3 best aan kan...
Ik denk ook dat ze beter naar groep 3 kan gaan omdat ik denk dat ze een stukje structuur mist. 
Cato is een kind dat veel duidelijkheid nodig heeft en bij de kleuters is het erg gezellig maar vaak vooral ook wat rommelig...
Zorgen maken, dat doe ik nu!
Ik wil gewoon dat ze het leuk en gezellig heeft...

Cato had to take some tests at school and scored terribly...
She's only 5 and I want her to have a great time at school.
School and me are on a different page right now when we talk about her future.
We have a very important talk planned on Wednesday.
I'm feeling sad and worried!

Cato and Oscar
De verbouwing loopt op zijn eind gelukkig...
Ook daar had ik best wat drukte van.
Wordt het wel zo mooi als we denken? 
Het blijft eng om zomaar de zaag in de gevel te zetten!
En toen werd er een biljart gebracht dat gelijk door de nieuwe deuren naar binnen gebracht werd...
Zo blij dat alles klaar is, alleen nog wat schilderwerk!

Our rebuilding is getting to an end...
It brought some extra work along too.
Is it going to be as wonderful as we think?
It's scary to put a saw in the front of our house!
And then we had a special delivery, a biljart brought in through our new doors...
So glad to have it done, just some painting to do!

Biljart inside, cold outside :)
En we hebben vorige week weer een kind ontvangen in de crisiszorg.
Nou ja, als je een beetje bekend bent met pleegzorg dan weet je dat je daar ook even je handen aan vol hebt...
Helemaal okee, elke seconde waard!
Soms jammer dat alles wat ik in gedachten had om te gaan doen een beetje opgeschoven moet worden, zo is het dus ook weer even rustig op mijn blog...
Komt wel weer!

And we have a new child in our care, through foster care.
If you're familiar with foster care you will know it's more than a handfull at the start...
It's worth every second of my time!
Too bad I'm not able to do all the things I had on my list, that's why it's a bit quiet on my blog too... 
I will get back to it!