Spreuk van de Maand

Spreuk van de Maand

dinsdag 1 maart 2011

Golfjes...

Regelmatig als ik door blog-land zwerf, struikel ik over patronen waarvan ik denk: Dat móét ik ook maken!
Ken je dat gevoel?
By Lucy van Attic24 was het weer eens zo ver! En hier vind je een Nederlandse vertaling (die ik natuurlijk pas vond toen ik al klaar was...)
Van de zomer was ik op kraamvisite en daar zag een ontzettend leuk dekentje in de wieg liggen met zo'n golfpatroon en ik kon alleen maar staan kijken van Oooooohhh, wat mooi!!!
Nooit gedacht dat ik dat zelf ook zou kunnen...

Often while I wonder through blog-land, I stumble upon patterns with a huge feeling of: I have to make that!
You know that feeling?
It happened to me again at Lucy from Attic24!
This Summer I went to a newborn and she had the cutest ripple blanket in her crib and all I could do was stare and think : How pretty!!!!
Never thought I would be able to make one...


 Alleen zou ik nog iets moeten bedenken voor al die losse draadjes...
Ik heb geprobeerd ze hakende voort weg te werken maar dat zat niet mooi strak en dan zag je de verkeerde kleur doorschijnen...
Dus er zat niets anders op dan de naald opnemen en de draadjes netjes instoppen! :)
I wish I could do something about all those darning threads...
I tried to crochet them along but it wasn't tight enough for my likes and the colours shimmer through...
Only one solution left, pick up the needle and tuck them away like I'm supposed to do! :)


 Dan nog een gezellig randje er langs om het af te maken en we hebben weer een dolblije poppenmoeder!
Ik kan je wel aanraden om eerst iets kleins met dit patroon te maken, bv. een poppendekentje of een kussenhoesje ofzo. Toen ik eenmaal 4 golfjes ver was ofzo begon ik ineens het patroon te 'zien' in de steken en snapte ik echt waarom ik welke steek moest maken.
Hm, ja, zegt misschien weer meer over mijn inzicht natuurlijk... ;)

I finished off with some nice edging and once again we have one proud doll-mommy!
I really recommend making something small first, like a doll-blanket or cushion cover.
It took me about 4 ripples and then I started to 'see' the pattern in the stitches and I really understood when to make which stitch.
Hm, okay, might say more about me ofcourse... ;)


Gistermorgen tussen de hectiek van trakteren door nog met Teus naar de huisarts geweest. Hij heeft kinderzeer/krentenbaard/impetigo... Overal!
Om zijn mond, in zijn mond, in zijn neus, op zijn neus, op zijn polsen, in zijn ellebogen...
Dus nu een antibiotica-kuur en een antibiotica-zalf en nog maar een paar dagen thuis blijven. Zijn we wel aan toe na een week vakantie, nietwaar? 
Zegt hij 's morgens eerst: Wat is het hier zá-lig rustig, hè mama? 
Huh? Zalig? Sinds wanneer ken jij dat woord?
En een half uurtje later: Het is toch wel saai, hè? Zo samen... Dat is best wel zielig als wij allemaal naar school zijn want dan ben je hélemáál alleen!
O ja kind, mama is zóóóó zielig als jullie allemaal weg zijn... ;)

Yesterday morning I went to our family-doctor with Teus.
He has Impetigo (couldn't find a translation but I guess the photo says enough...)
It's everywhere, in his nose and mouth, on his wrists, on his elbows...
He's on antibiotics and I will keep him home for a couple days more, just what we needed after a week of holidays...
At first he really liked to be home alone, with his siblings in school.
And then he figured out it was quite boring, just the two of us...
Then he came to the conclusion it was very sad for me to be home all alone when they're all in school!
Oh yeah, I'm só sad when they're all in school... ;)