Spreuk van de Maand

Spreuk van de Maand

maandag 21 februari 2011

Bloemetjes en blaadjes

Voor alle bloemen heb ik gebruik gemaakt van dit fantastische boek van Leslie Stanfield:
Als ik het goed heb momenteel bij de Boekenvoordeel voor €5,-. Ik zou zeggen: HOLLEN!!! :)
Ik heb de Engelstalige versie en twijfel... Wie weet als we van de week nog een dagje stad gaan doen om de vakantie vol te krijgen, misschien heb ik ze dan wel allebei! :)

  
The flowers I made for my tea cozy all came from this wonderful book:
I have the English version and still feel like a newbie in knitting and crochet but they all came out wonderfully! And for the moments where I lost it I used YouTube...
There are tons of explanations there! :)


Het enige wat ik echt miste in het boek was een mooi blaadje... Ik weet niet waarom, er staan er echt wel een heleboel in! Toch heb ik gekozen voor mijn eigen versie:

Zet 3 st. op en maak een I-cord (even zoeken op YouTube en je vind geweldige uitleg! en naalden met dubbele punt zijn echt niet nodig, gewoon even je net gebreide steken van je rechternaald terug zetten op je linkernaald, draad achterlangs naar de 1e steek halen, goed aantrekken en verder breien ) zolang als je het steeltje wilt hebben.

nld. 1: (en alle oneven naalden) averechts breien

nld. 2: 1st. r.br., 1 omslag, 1st.r.br., 1 omslag, 1st.r.br

nld. 4: 2st.r.br., 1 omslag, 1st.r.br., 1 omslag, 2st.r.br

nld. 6: 3st.r.br., 1 omslag, 1st.r.br., 1 omslag. 3st.r.br

nld. 8: 4st.r.br., 1 omslag, 1st.r.br., 1 omslag, 4st.r.br

nld. 10: 2st.r.gedr.sbr., 7st.r.br., 2st.r.sbr

nld. 12: 2st.r.gedr.sbr., 5st.r.br., 2st.r.sbr

nld. 14: 2.st.r.gedr.sbr., 3st.r.br., 2st.r.sbr.

nld. 16: 2.st.r.gedr.sbr., 1st.r.br., 2st.r.sbr.

nld. 18: 2.st.r.gedr.sbr., 1st.br., achterste st. over 1e st. halen, draad afknippen en door laatste st. op nld. halen.

En... tataratatataaaaaaaaaaaaa!!! Een blaadje helemaal naar mijn zin! :)
Okee, ik geef het toe... Ik heb ze nog voorzichtig gestreken om ze mooi plat te krijgen en toen waren ze echt naar mijn zin... ;)


I've just explained how I knit my leaves. If there's anyone out there wanting to know the English translation, just let me know and I will make one!