Spreuk van de Maand

Spreuk van de Maand

dinsdag 14 september 2010

Verrassing.

Elke dag rijden we over de Torenweg, die tegenover ons huis ligt en ons in het dorp brengt. Ik schat hem in op een ruime kilometer tussen de weilanden door. Prachtig dus!

Every day we take this road across our house. It's about 1km between the fields. Beautiful!
Ik kan er alleen niet zo goed tegen als er troep in de berm ligt. Regelmatig stop ik om een leeg frisflesje in mijn fietstas te stoppen die we dan thuis weer in de prullenbak gooien.
Van de week lag er een rozerode leeggelopen ballon. De eerste keer fietste ik gewoon door, de tweede keer dacht ik een kaartje er aan te zien hangen en dacht ik dat dat van de Hemmeromloop was, het weekend er voor. Ach gos, die is ook niet ver gekomen...
Dan wint mijn nieuwsgierigheid en de derde keer stop ik dan! En wat lees ik tot mijn verrassing...

I don't like junk on the street and regularly I stop to put an empty bottle in my bag do dump in the trashcan at home.
Last week I saw a red empty balloon. The first time I just biked on, the second time I thought I saw a card on the cord and I thought it was from a run we had in town the weekend before. I felt sorry it didn't go far...
Then my curiosity wins and the third time I stopped! And to my surprise I read this:


De ballon heeft gewoon het IJsselmeer overgestoken! Via de weg komt het op een route van 96km en een dik uur in de auto!
En natuurlijk stuur ik dan een kaartje!

The balloon travelled all the way over the lake (IJsselmeer)! By road it's a route of 96km and a little over an hour with the car!
The card says Rob and Karin got married and they ask the finder to send them a card and congratulate them. Of course I made a card and send it to them!