Spreuk van de Maand

Spreuk van de Maand

vrijdag 21 december 2012

Deze week...

... leek laaaaang te duren.
Er stonden nog zoveel dingen op de agenda
en eigenlijk waren we al hartstikke toe aan vakantie!

This week seemed to last for-e-ver.
There were so many things to do
while we were so ready for the holidays!




We kregen gezellig etertjes.
Wraps was de bestelling,
volgens mij vind elk kind het leuk om zelf het eten bij elkaar te scheppen!
Wat een feest aan tafel!

We had little dinner-guests.
They ordered wraps,
I think every child likes to puts his/her own dinner together!
It felt like a party!
 

Youp bakte weer eens pannenkoeken...
Jammer dat hij niet meer lachen wil, hè?
Hij heeft sinds kort zijn beugel.
Echt high-tech in zijn mond maar ik mag het niet laten zien...
 
Youp has been baking pancakes...
Too bad he doesn't want to smile anymore...
He recently got his braces placed.
It's really high-tech but I'm not allowed to show...
 
 
Er kwam een grote vrachtwagen het pad op rijden
en hij hees zomaar een Wigwam de tuin in!
Volgens Cato heet dat een Tipi overigens...

A big truck stopped on our driveway
and hoisted a Wigwam into our garden!
By the way Cato says it's called a Tepee...


We roosterden kikkererwten in de oven.
Mmm, met knoflook en rozemarijn!
Gewoon even afspoelen, droog deppen en een half uurtje op 180C op een bakvelletje en eten maar...
Wedden dat 1 blikje niet genoeg is???
 
We roasted chickpeas in the oven.
Yum, with garlic and rosemary!
Just rinse, dry and half an hour on a baking sheet in a 180C oven and enjoy...
Let's bet one can is not enough, okay???
 
 
Er was een kerstdiner op school
waarvoor ze zich prachtig maakten!

There was a Christmas dinner at school
that needed quite some preperations!
 
 
Ik brei mini-wantjes,
gewoon omdat ze zooooooo leuk zijn!
Of ik ooit tot een complete advent-kalender van 24 wantjes kom?
We zullen zien, ik werk aan nr. 3!
 
I knit mini-mittens,
just because they are sooooooo cute! 
If I ever make 24 for the Advent?
We shall see, I'm working on nr. 3!


Ik las Magic Hour (in het Nederlands vertaald als Alice, het wolvenmeisje) uit deze week...
Huilen! Echt, het gebeurt me niet vaak maar dit boek heb ik even weg moeten leggen omdat ik niets meer zag...
George maakt zo'n enorm moeilijke keuze, ik ben trots op hem!
Lees maar gewoon, een heerlijk verhaal!

I finished Magic Hour this week...
Tears! Really, I'm not one to cry but I had to put this book down because I couldn't see through my tears...
George makes such a heroic choice, I'm proud of him!
Just read, it's a wonderful story!
 
 
En nu is het lekker vakantie...
Twee weken geen wekker!
Ik ga Oscar's voorbeeld maar eens volgen...
Even niets!
Fijne dagen!!! ♥

And now it's the holidays...
Two weeks without an alarm to wake me up!
I think I'm going to follow Oscar's example...
Just nothing!
Wishing you wonderful days!!! ♥