Spreuk van de Maand

Spreuk van de Maand

vrijdag 22 februari 2013

The Amber Spyglass - Philip Pullman


Het is zomaar alweer de laatste vrijdag van de maand
en dus tijd voor een review voor de Artful Readers Club!

Just like that another month went by
and so it's time for another review for the Artful Readers Club!


The Amber Spyglass - Philip Pullman - 548blz.
De trilogie is uit...
Maar eigenlijk vind ik dat er best nog een deel 4 geschreven kan worden! 
Het heeft een soort van open einde...
Dit boek lees je van begin tot eind in een lekker tempo uit.
Het is nog steeds de reis van twee jonge kinderen al ben ik wel een beetje kwijt geraakt wat hun doel nu eigenlijk was...
Will en Lyra vinden elkaar eindelijk in hoofdstuk 35 (van 38)!
Al is het toch niet helemaal een lang en gelukkig einde en
sterven er weer heel wat favorieten in dit deel...
Ik ben blij dat ik deze trilogie gelezen heb!
Het is geen mierzoet, ze leefden nog lang en gelukkig-verhaal maar het heeft mij aan het denken gezet...  

The Amber Spyglass - Philip Pullman - 548 pages
The trilogie is finished...
But in my opinion there could easily be written a part 4! :)
It sort of has an open end...
I read this book pretty quick from start to end.
It's still the journey of two young people although I kind of lost what their goal was...
Will and Lyra finally get together in chapter 35 (of 38)!
Although it isn't truely my beloved happy end and 
another bunch of my favorites die...
I'm so glad I read this trilogie!
It's no Sweet Dreams, they lived happily ever after-novel but it made me think...



Het idee voor mijn pagina ontstond toen Mary door haar amberkleurige kijker keek en de Dust waar ze het almaar over hebben eindelijk kon zien.
En mensen die verliefd zijn, trekken de amberkleurige stof die anders willekeurig door de lucht zweeft aan.
Aaaaahhhhh.... Zo lief!
Ik begon met een aquarel van de omgeving waar ze hun liefde ontdekken.
Ik sneed het silhouet uit een printer blaadje, smeerde hem in de lijm en overgoot het geheel met veel glitters. Hihi, mijn hele bureau ligt nu vol!
En de favoriete zinnen die ik onderweg tegen kwam heb ik gewoon over de pagina heen geschreven, in de hoop ze nooit te vergeten...

The idea for my page came to me when Mary looked through het Amber Spyglass and finally saw the Dust everyone was talking about.
And people in love attract the Dust that is randomly floating in the air.
Aaahhhh, so sweet!
I started with a watercolor of the scene where they discover their love for each other.
I cut the silhouette from a piece of scrap paper, soaked it in glue and covered it in glitters. And my desk too...
I wrote a couple of my favorite sentences over the page, pieces of the book I don't want to forget...

Vergeet je niet even langs te gaan bij de anderen? Je kunt een lijst vinden bij Art and Sole!
Dan ga ik even bedenken welk boek ik volgende maand ga lezen...

Don't forget to check out the other participants over at Art and Sole!!!
I'm off to pick a book to read next month...