Spreuk van de Maand

Spreuk van de Maand

woensdag 13 februari 2013

Table runners...

Op school vragen ze altijd aan het begin van het jaar voor welke klusjes ze je mogen vragen,
nu hou ik helemaal niet van schoonmaken enzo dus ik kies altijd voor naaiwerk
Krijg ik 1x per jaar een stapel luizencapes om na te kijken ofzo...
Toch hadden ze me nu goed te pakken! :)

At the start of a new schoolyear we're always asked for what kind of chores they can count on us,
I truely dislike cleaning so I always pick sewing
Mostly I get a stack of lice-capes once a year to repair...
Now they got me big time! :)


Ik ben hier twee weken bijna full time mee bezig geweest!
Ik kreeg twee enorme lappen stof met de vraag of ik ze om kon toveren in 8 tafel lopers.
Graag allemaal net even anders, maak er maar iets leuks en gezelligs van...
Nu klinkt dat wel redelijk in mijn straatje natuurlijk!
Hier liggen ze allemaal op onze biljarttafel en hield ik de camera ongeveer tegen het plafond...
Best mooi, hè?

I've been working on this for almost two weeks non-stop!
I received two big pieces of fabric with the question if I could sew up 8 table runners.
It would be great if they could all be a tad different, make something nice and warm...
Well, that sounds like my piece of cake!
Here they are all together on our billiard table and I held the camera up to ceiling...
Kind of nice, isn't it?


 En mooi op een stapeltje,
ik ga ze met een blij gevoel morgen op school afgeven!

And nicely stacked,
it's a great feeling to leave them at school tomorrow!


Ik loop nog steeds trouw elke dag mijn rondje.
Eergisteren schrok ik wel enorm van deze zwaan...
Hij kwam aan vliegen en dacht in de sloot te landen maar klapte met een rot-smak op het ijs!
Ik ben een poosje blijven kijken maar hij wist zichzelf op de kant te krijgen en even later vloog hij weer verder gelukkig...

I've been walking every day, for 5 days straight now.
 The day before yesterday a swan wanted to land in the water but smacked on the ice instead!
I've been watching him for a while but he clambered back on the field and I was glad to see him fly away a bit later...


Gister werd ik getrakteerd op een fantastisch mooie zonsopgang boven onze kerktoren!
Vandaag geen foto gemaakt, het was grijs en grauw
maar zo zonder wind wel een stuk prettiger om te lopen!
En nog iemand goed aan het bewegen gekregen deze week?

Yesterday I was treated on a beautiful sun-rise above our Church tower!
Today I didn't take a photo, it was grey and gloomy
but without the wind a lot nicer to walk!
Anybody else been getting some exercise this week?