Spreuk van de Maand

Spreuk van de Maand

dinsdag 11 januari 2011

Bosvruchten muffins

Cato en ik verveelde ons een beetje gistermiddag. Vorige week had papa nog vakantie maar nu waren we echt nog maar met z'n tweetjes over... Om de verveleing te verjagen hebben we bosvruchten muffins gebakken!

Ik gebruik het liefst vers fruit maar er vallen nu geen bosvruchten meer te plukken dus heb ik maar een doosje uit de diepvries van de supermarkt 'geplukt'. :)

Verwarm de oven voor op 200C
Leg papieren vormpjes in een muffinvorm (12 st.)
Snijd grote vruchten in stukjes

Zeef 280gr bloem, 3tl bakpoeder en een mespuntje zout boven een grote kom en schep er 120gr witte basterdsuiker door

Klop 2 eieren licht los in een kom
Klop er 250ml karnemelk, 6el zonnebloemolie en 1tl vanillearoma door

Maak een kuiltje in het midden van de droge ingrediënten
Schenk het ei-mengsel er in
Voeg de vruchten toe en roer voorzichtig tot het geheel net gemengd is
Roer niet te lang!

Schep het beslag in de muffinvorm
Bak de muffins ongeveer 20min in de oven, tot ze gerezen en goudbruin zijn

Laat de muffins 5min afkoelen in de vorm
Serveer ze warm
Mmm, met poedersuiker en slagroom! :)

(Je kunt ze ook volledig af laten koelen op een taartrooster en koud serveren)


En hoe mijn muffins zo roze komen? Nou, toen ik de bosvruchten ontdooide liep er sap uit en dat heb ik opgevangen. Dat sap heb ik met karnemelk aangevuld tot 250ml! :)

Nog veel meer heerlijke muffins vind je in dit boekje: