Spreuk van de Maand

Spreuk van de Maand

maandag 15 februari 2010

Challenge Feb.

Op het eerste gezicht een prima shirt geworden van tricot voor de uitdaging van februari. Het patroon komt uit Ottobre Woman herfst/winter 2008, nr.8 t-shirt met raglan mouwen.

First impression looks like a perfect shirt from knits for the February challenge. Pattern is from Ottobre Woman Autumn/Winter 2008, #8 t-shirt with raglan sleeves.

Ik heb echt super mijn best gedaan. De zomen in de mouwen met een siersteek en een grote applicatie van mijn geboortejaar op mijn rug. Tot hier was ik zo in mijn nopjes...

I really added details this time. Special stitches on the sleeves and I made an applique of my birthyear on the back. Until here I was so happy about this shirt...

Toen trok ik hem aan... Whaaaaaaaaa, mijn schouders passen er niet in! Aan de achterkant is een naad zelfs open gescheurd! Meestal heb ik problemen ter hoogte van de buik... Het is verdorie tricot, dat stretcht toch lekker mee?
Okee, adem in, adem uit... Zoek een nieuw patroon uit en begin opnieuw! Dit shirt bouwen we wel om tot maatje Zara ofzo...

Then the first fitting... Whaaaaaaaaaa, way too tight on my shoulders! On the back I even tore a seam! Usually I'm having troubles in the belly-area... Gee, it's knit, it's supposed to stretch and fit, right?
Okay, take a deep breath... Find a new pattern and start over! This shirt will get a make-over to size Zara or something...